הדרכת הורים פרטנית

חיפשת מדריכת הורים מומלצת המציעה הנחיית הורים פרטנית?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים פרטנית איור

כיצד הדרכת הורים פרטנית מסייעת לילדים?

הדרכת הורים פרטנית נערכת בקליניקה של המדריכה או בבית המשפחה או בשילוב שתי המסגרות. זאת בניגוד להנחיית הורים קבוצתית, שנערכת בהשתתפות מספר זוגות הורים. מטרתה של שיטה זאת היא לשפר ולדייק את דפוסי ההורות, להקנות להורים מיומנויות הוריות ולעזור להם להתמודד עם בעיות רגשיות שונות איתן מתמודד ילדם.

סיבות נפוצות לפנייה להנחיית הורים פרטנית הן משבר גירושין, חילוקי דעות בנוגע לאופן ואופי חינוך הילדים, ביסוס סמכות הורית והצבת גבולות. סיבות נוספות הן קשיים רגשיים איתם מתמודד הילד או המתבגר, כמו קשיים חברתיים, הפרעות מצב-רוח, הפרעת קשב וריכוז (ADHD), הפרעות התנהגות, תסמונות הספקטרום האוטיסטי, אובדן של אדם קרוב – ועוד.

הדרכת הורים יכולה להוות תהליך טיפולי בפני עצמו ויכולה להוות נדבך טיפולי משלים לטיפול רגשי פרטני בילד או במתבגר או לטיפול דיאדי. חלק ממפגשי ההנחיה יכולים להתבצע בבית המשפחה, וזאת במטרה שהמדריכה תוכל לחזות במו-עיניה בדפוסי ההתנהגות וההתנהלות של בני המשפחה, ובפרט של ההורים והילד, ובטיב התקשורת בין ההורים לבינו.

מתי מומלץ להורים לפנות לקבלת הדרכה פרטנית?

הורים רבים פונים למדריכת הורים מקצועית בשביל לבסס את הסמכות ההורית שלהם, ללמוד כיצד להציב גבולות ובשביל להבין כיצד לעזור לילד שלהם להתמודד בהצלחה עם סוגיות רגשיות. סוגיות אלו יכולות להיות בין היתר גם חרדה, דיכאון, קושי בויסות רגשי, משבר משפחתי, התמודדות עם שינוי משמעותי בחיים, קשיים חברתיים, קשיי קשב וריכוז, הפרעות אכילה, דימוי עצמי נמוך – ועוד.

סיבה נפוצה נוספת לפנייה לקבלת הנחיית הורים פרטנית היא ויכוחים ועימותים רבים בין הילד להוריו. כשמדובר בסוגיה רגשית איתה מתמודד הילד, ההדרכה יכולה להשלים טיפול פרטני בילד או להוות את מוקד הטיפול.

הדרכת הורים פרטנית לעומת קבוצתית – יתרונות מרכזיים

הורים רבים מתלבטים באיזו שיטה ומסגרת טיפולית לבחור – פרטנית או קבוצתית. מהן הסיבות לבחור בהדרכת הורים פרטנית על פני הנחיית הורים קבוצתית?

• הדרכת הורים פרטנית נוגעת בסוגיות הספציפיות איתן מתמודדים ההורים, כמו הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, כך שהם יכולים לקבל מענה מדויק ותשומת לב מלאה לסוגיה הספציפית שלהם. כך גדל הסיכוי שיצליחו להתגבר עליה. כך גם עשוי להתקצר משך הזמן שייקח להם להשיג את מטרתם.

• הנחיית הורים פרטנית יעילה יותר בפתרון בעיות מורכבות.

• הדרכת הורים פרטנית יעילה יותר בפתרון בעיות אישיות במיוחד. לא תמיד זוג הורים יהיה מוכן לשתף הורים אחרים בבעיות האישיות שלו ושל הילד או המתבגר שלו – וזה כמובן הגיוני ומקובל לחלוטין.

• הנחיית הורים פרטנית יכולה לכלול הגעה של המדריכה אל בית המשפחה, כך שהיא תוכל לחזות בדרך ההתנהלות של הילד או המתבגר ושל הוריו באופן אישי. כך היא צוברת מידע רב יותר אודות הסוגיה, מה שעוזר לה להעניק פתרון איכותי, מדויק ויעיל יותר.

כאשר הילד או המתבגר נמצאים בטיפול רגשי פרטני, יכול להיות שאותה המטפלת תוכל להעניק להוריהם גם הדרכת הורים פרטנית. באופן זה תהליך הטיפול כולו, על כל רבדיו, יינתן בידי אותה אשת מקצוע.

הדרכת הורים פרטנית תמונה

4 השלבים העיקריים בתהליך של הנחיית הורים פרטנית

הנחיית הורים פרטנית היא תהליך הכולל מספר שלבים, ואלו הם השלבים העיקריים:

1. המדריכה אוספת מידע – ההורים מספרים למדריכה על הסוגיה או הסוגיות הספציפיות בהן הם מעוניינים לטפל. ככל שהמידע המצוי בידיה רב ומדויק יותר, כך היא יכולה להעניק פתרון מדויק יותר לסוגיה המדוברת.

2. הערכת מצב והגדרת מטרות – ההורים והמדריכה מבצעים הערכת מצב ומגדירים במדויק את המטרות אותן ישאף הטיפול להשיג.

3. בניית תוכנית טיפולית – המדריכה בונה להורים תוכנית טיפול מדויקת, שתעזור להם להתמודד עם הקשיים בהווה ובעתיד ותסייע להם לרכוש מיומנויות הוריות חשובות.

4. יישום התוכנית הטיפולית – על בסיס התוכנית שבנתה, המדריכה מדריכה את ההורים כיצד לפעול בשביל להשיג את מטרותיהם ולהתגבר על הקשיים המדוברים. היא מלווה אותם בתהליך יישום התוכנית ומייעצת להם עד להשגת המטרות.

מדריכת הורים מומלצת לצורך הדרכה הורית פרטנית

מדריכות הורים הן נשות מקצוע שהשלימו לימודי הדרכת הורים, ורכשו לפני כן השכלה וניסיון בעולמות הטיפול, החינוך, הפסיכולוגיה ו/או ההדרכה. רשימת המדריכות של המדריך הישראלי להדרכת הורים כוללת מדריכות הורים מעולות ומוסמכות, שצברו ניסיון רב בהדרכת הורים פרטנית.

כמו כן, תוכלו למצוא בה גם מדריכות הורים שעובדות בשיטות טיפול אחרות, כמו הדרכת הורים בבית והדרכת הורים אונליין. אתם מוזמנים לבדוק את הרשימה בשביל למצוא את המדריכה המתאימה ביותר עבורכם ועבור הצרכים של ילדכם.