הדרכת הורים לגיל הרך

חיפשת מדריכת הורים לגיל הרך או ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים לגיל הרך איור

מדוע משפחות רבות פונות לקבלת הדרכת הורים לגיל הרך?

הורים רבים מרגישים מבולבלים, חסרי ביטחון, חסרי אונים ואף מיואשים כשהם מנסים לעשות את הטוב ביותר שלהם בשביל לעזור לילד שלהם להתפתח באופן הטוב ביותר. שאלות, תהיות ודילמות שונות עשויות להתעורר – וההורים לא תמיד יודעים כיצד לספק להן מענה. לפעמים הם ינסו לספק מענה, והמענה לא יספיק, אז הם יחפשו מידע בספרים, ברשת ואצל חברים – וגם המידע הזה עשוי שלא להספיק. בשביל זה ישנו תחום טיפולי שלם שנקרא הנחיית הורים.

הדרכת הורים לגיל הרך מעניקה כלים פרקטיים להתמודדות עם קשת רחבה של קשיים, אתגרים ומשברים שחווים ההורים או שחווים ילדיהם. היא יכולה להיערך באופן אישי ומותאם אישית, כך שההורים מקבלים מענה מדויק עבורם, והיא יכולה להיערך גם באופן קבוצתי, כך שהם יוכלו לרכוש תובנות והשראה מהורים המתמודדים עם קשיים דומים. לכל שיטה יתרונות משלה וכל אחת יכולה לעזור לכם כהורים במידה רבה.

חלק מהנושאים שעולים חדשות לבקרים בהדרכת הורים לילדים בגיל הרך הם קושי בוויסות רגשי והתפרצויות זעם, קשיים רגשיים וחרדות בקרב הילדים, הפרעות אכילה, התמודדות עם משברים במשפחה, התמודדות עם מעבר דירה, חרדת נטישה מוגזמת, סמכות הורית והצבת גבולות – ועוד. לכל אחד מהנושאים הללו ניתן לספק מענה הולם ומדויק באמצעות הדרכה מקצועית, ובפרט הדרכת הורים פרטנית.

מצבים נפוצים המצריכים קבלת הנחיית הורים לגיל הרך בהקדם

לא חסרים מצבים שמצריכים התערבות של איש או אשת מקצוע בתחום הנחיית הורים לגיל הרך, ובמיוחד אם הם נמשכים זמן רב או נחווים בעצימות רגשית גבוהה, ומשפיעים על הרווחה האישית ועל חיי המשפחה. להלן מספר מצבים נפוצים:

• הפרעות אכילה
• חרדה ופוביות, לרבות חרדת נטישה
• משבר גירושין
• קושי רגשי להתמודד עם שינוי משמעותי כמו מעבר דירה
• קושי לקבל אח או אחות חדשים במשפחה
• קושי לבסס סמכות הורית ולהציב גבולות
• התפרצויות זעם וקושי בוויסות רגשי
• התמודדות עם צרכים מיוחדים והפרעת קשב וריכוז (ADHD)
• גילויי אלימות פיסית ו/או מילולית
סרבנות ללכת למסגרת החינוכית

אם אתם מזהים בעיה מהסוג הנ"ל או בעיה רגשית או התנהגותית אחרת, שמפרה את השלווה ומקשה על חיים מאושרים ומאוזנים בבית, כדאי לפנות למדריכת הורים, שתעזור לכם להתמודד עם כל קושי אפשרי הכרוך בלהיות הורים לילדים בגיל הרך – והורים בכלל. קשה להתמודד לבד, קל יותר להתמודד יחד.

ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך – 4 השלבים הקבועים

ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך הוא תהליך הכולל מספר שלבים קבועים. אלו הם השלבים:

1. ההורים מספקים מידע – זהו השלב ההתחלתי, בו אתם מספרים למדריכה מהן הבעיות בשטח ואילו קשיים אתם רוצים לפתור.

2. הערכת מצב והגדרת מטרות לתהליך – ביחד עם המדריכה תעריכו את המצב הקיים ואת הקשיים הקיימים ותגדירו מטרות ברורות וברות-השגה לתהליך.

3. נבנית תוכנית מסודרת – המדריכה בונה תוכנית טיפול והדרכה, שתקנה לכם כלים פרקטיים להתמודדות עם הקשיים שתיארתם.

4. יישום, ייעוץ וליווי – המדריכה תעניק לכם כלי הורות חשובים ותלווה ותייעץ לכם במטרה שתיישמו את אותם הכלים באופן המדויק והיעיל ביותר.

הדרכת הורים לגיל הרך תמונה

הדרכת הורים לגיל הרך – שיטות טיפול מקובלות

אין שיטה אחת לתהליך הדרכת הורים לגיל הרך, אלא מספר שיטות שונות. כולן טובות ויעילות בדרכן, והחשוב מכל הוא שתרגישו בנוח בתהליך ותפיקו ממנו את המיטב. להלן שיטות ההדרכה המקובלות:

הנחיית הורים פרטנית לגיל הרך – השיטה הנפוצה ביותר, בה נערכים מפגשים בהם משתתפים המדריכה ואחד ההורים או שניהם. המפגשים נערכים לרוב בקליניקה של המדריכה.

הדרכת הורים אונליין לגיל הרך – התהליך כולו או חלק מהמפגשים שלו יכולים להיערך גם מרחוק – באמצעות האינטרנט. שיטה זו מעט פחות יעילה, אך היא הופכת ליותר ויותר נפוצה.

הנחיית הורים בבית לגיל הרך – חלק מהתהליך או כולו עשויים להתבצע בבית המשפחה. כך המדריכה מקבלת הצצה במו-עיניה לחיי המשפחה ולדרך שבה הם מתנהלים.

סדנת הורים לגיל הרך – הדרכת הורים קבוצתית במקום הדרכה פרטית, בה משתתפים מספר הורים, המתמודדים באופן הגיוני עם קשיים דומים. כל הורה שואל שאלות ולומד מהתשובות שהמדריכה מספקת לו ולהורים האחרים בסדנה.

מדריכת הורים מומלצת עבור הדרכת הורים לגיל הרך

מדריכת הורים היא לרוב אשת מקצוע שהשלימה תואר ראשון או יותר בעולמות הטיפול, הפסיכולוגיה והרווחה, ולאחר מכן השלימה לימודי הדרכת הורים באחד ממוסדות הלימוד בישראל. רשימת המדריכות באתר כוללת מטפלות שמעניקות ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך, וזאת בין היתר באמצעות הדרכת הורים פרטנית והדרכת הורים קבוצתית.

כל מדריכה ברשימה היא אשת מקצוע מוסמכת ומוכשרת ובעלת רקע אקדמי וניסיון מעשי רב בכל הקשור להדרכת הורים. אנו ממליצים לכם לעיין ברשימה ולבחור את המדריכה המתאימה לכם ביותר.