הדרכת הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD)

חיפשת מדריכת הורים מומלצת לילדים עם הפרעת קשב וריכוז?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים הפרעות קשב וריכוז ADHD איור

האם וכיצד הדרכת הורים ADHD יכולה לעזור לכם ולילדיכם?

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מקשה על ילדים ומתבגרים להצליח בלימודים, לעמוד במטלות ולהשתלב באופן מיטבי בחברה. פעלתנות היתר שלהם מפריעה להם גם במסגרת הביתית ומפרה את השלווה של כל יושבי הבית, לרבות כמובן ההורים, שנאלצים להתמודד עם ילדים שמתקשים להתנהל באופן מאורגן, להכין את שיעורי הבית, להתכונן למבחנים, שנוטים לאבד חפצים ומתקשים בהיבטים שונים של נימוסים ותקשורת בינאישית.

הדרכת הורים לילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז מעניקה להורים מידע ותובנות אודות ההפרעה. לאחר מכן היא מספקת להם כלים להתמודד איתה וכלים לעזור לילדם לתפקד ולהתנהל בשגרה בצורה טובה יותר ולהשתלב בחברה באופן חלק יותר. בשורה התחתונה, היא משפרת את איכות חייהם של ההורים ושל הילדים, תורמת להתפתחותו התקינה של הילד ומאפשרת חיי משפחה טובים ומאוזנים יותר.

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת ADHD שמה דגש מיוחד על ביסוס הסמכות ההורית, וזאת כי הילדים מגלים קושי להתנהל בתוך מסגרות וקושי לכבד סמכות. ילדים תמיד זקוקים להורים שיהוו עבורם משענת איתנה וקרקע יציבה – אך זה נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם צרכים מיוחדים, לרבות ילדים עם הפרעת קשב וריכוז. הורים שעוברים הדרכה יכולים להגן על הילד שלהם, לשפר את הדימוי העצמי שלו, להעלות את רמת המוטיבציה שלו ולכוון אותו מבחינה לימודית וחברתית כאחד.

מתי הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז צריכים לגשת לקבל הדרכה?

הפרעת קשב וריכוז באה לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות הן בבית, הן בבית הספר והן במסגרות חברתיות אחרות. להלן מספר מצבים שמעידים על צורך לפנות לקבלת הדרכת הורים מאשת מקצוע:

• היעדר מוטיבציה להצליח בלימודים ולמלא אחר מטלות
• דימוי עצמי נמוך
• קשיים חברתיים וגילויי אלימות
• התמכרות לחומרים שונים
• בעיות בבית הספר, כולל הפרעות חוזרות ונשנות במהלך השיעורים
• הפרעות התנהגות במסגרות שונות, כולל בבית
• חרדות והפרעות חרדה
• קושי מובהק לכבד סמכות
• ויכוחים וריבים קשים בתוך הבית

מלבד בעיות אלו, יכולות להתעורר גם בעיות נוספות, שיפריעו להתנהלות התקינה הן של ילדכם והן של המסגרת הביתית כולה. מדריכת הורים תוכל לעזור לכם לעזור לילדכם לתפקד טוב יותר, להיות רגוע יותר ולהשיג מטרות ויעדים בלימודים, תוך כדי כך שחיי המשפחה מתנהלים באופן מאוזן ובריא.

4 שלבים קבועים בתהליך של הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

טיפולי הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מתנהלים על פני מספר שלבים קבועים, החל מהמידע שמספקים ההורים למדריכה בנוגע לסוגיות הקיימות ועד להשגת שיפור משמעותי במצב ומציאת פתרון לסוגיות. השלבים הם כדלקמן:

1. שיתוף ושיקוף המצב הקיים – ההורים משקפים בפני המדריכה את הקשיים הקיימים ומבטאים את השינוי שהם מייחלים לראות בעקבות הטיפול.

2. הערכת המצב הקיים וקביעת מטרות – המדריכה וההורים מבצעים ערכת מצב מדוקדקת וקובעים מטרות ויעדים לכל תהליך הטיפול.

3. בניית תוכנית מסודרת – המדריכה בונה תוכנית טיפול לצורך החלת שינוי משמעותי במצב והשגת היעדים שהוגדרו בשלב הקודם.

4. יישום התוכנית – המדריכה מעניקה להורים כלים פרקטיים, מדריכה אותם כיצד להשיג התקדמות במצב ומלווה אותם עד להצלחה.

הדרכת הורים הפרעות קשב וריכוז ADHD תמונה

הדרכת הורים ADHD – שיטות טיפול פופולאריות

תהליך הדרכת הורים ADHD יכול להתבצע במספר שיטות ומספר מסגרות הדרכה. אלו הן השיטות הנפוצות והפופולאריות:

הדרכת הורים קבוצתית לילדים עם ADHD – מפגשים הנערכים בין מדריכת הורים לבין מספר הורים, המתמודדים עם הבעיות הנלוות להפרעת ADHD. כל הורה יכול לשאול את המדריכה שאלות משלו וללמוד מתשובות לשאלות שעולות מצד הורים אחרים בקבוצה, וכמו כן גם מהחוויות של ההורים האחרים.

הדרכת הורים פרטנית לילדים עם ADHD – הדרכת הורים קלאסית, הנערכת בקליניקה של המדריכה, ונערכת עם אחד ההורים או עם שניהם.

הדרכת הורים אונליין לילדים עם ADHD – כיום ניתן להעניק ייעוץ להורים גם אונליין, משמע דרך האינטרנט. ההדרכה כולה יכולה להתבצע באופן זה או רק חלק ממנה. לרוב מומלץ לערוך את ההדרכות באופן אישי ולא אונליין, אך זוהי גם אפשרות מקובלת ומועילה בדרכה.

הדרכת הורים בבית לילדים עם ADHD – המדריכה מגיעה לבית המשפחה במטרה להתרשם בעצמה מההתנהלות בו, ובפרט כמובן מהתנהלות הילד המתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, ומספקת את ההדרכה כולה במסגרת הביתית.

מדריכת הורים מומלצת עבור הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז

מדריכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז היא אשת מקצוע, בעלת רקע אקדמי וניסיון מקצועי בעולמות הטיפול, החינוך, הפסיכולוגיה או ההדרכה, שהשלימה לימודי הדרכת הורים בדגש על הפרעת ADHD.

ברשימת המדריכות של המדריך הישראלי להדרכת הורים תמצאו מדריכות מצוינות ובעלות השכלה, הכשרה וניסיון בהדרכת הורים, כולל הדרכה להורים עם ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז. אנחנו מזמינים אתכם לעיין ברשימה ולבחור באשת המקצוע המתאימה לכם ביותר, ומאחלים לכם הצלחה רבה בתהליך!