הדרכת הורים אונליין

חיפשת מדריכת הורים מומלצת המציעה הדרכת הורים און ליין?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים אונליין איור

האם קיים הבדל בין הדרכת הורים אונליין ופרונטלית?

לאור השדרוגים הטכנולוגיים והדיגיטליים שחלו בשנים האחרונות, ולאור משבר הקורונה שהכה בעולם בשנה וחצי האחרונות, לא מפתיע ולא מופרך כלל שכיום ניתן לקבל שירות הדרכת הורים גם אונליין. מדריכות רבות מעניקות את הטיפול באופן הזה, או גם באופן הזה, ויש לכך יתרונות וחסרונות כאחד.

הדרכת הורים אונליין זהה במידה רבה להדרכת הורים פרונטלית בקליניקה או בבית המשפחה. בשני המקרים המטרות הן זהות, הכלים המוענקים להורים הם זהים, המידע הוא אותו מידע ודרך ההתנהלות היא ברובה אותה הדרך, מלבד כמובן המחסור בפן האישי, שנעדר באופן הגיוני כשהמפגש הוא לא פיסי.

על מנת לערוך הדרכת הורים מרחוק כל מה שצריך זה מחשב נייד, סמארטפון, טאבלט או מחשב נייח בתוספת מיקרופון ומצלמה. כולנו מכירים את שיחות הזום והסקייפ ורובנו ערכנו שיחות מסוג זה. אפילו הילדים כבר התרגלו במידה רבה ללמוד מרחוק – לפחות בחלק הזמן. בסופו של יום, הדרכת הורים און ליין מתנהלת בדיוק כמו כל שיחת זום או לימודים מרחוק.

באילו מצבים כדאי לשקול הדרכת הורים און ליין?

במידה ואין אפשרות להיפגש באופן פיסי, או שישנה העדפה אישית לערוך את הדרכת ההורים על גבי רשת האינטרנט, אפשר לחפש מדריכת הורים שמדריכה באופן הזה. להלן דוגמאות למספר מצבים שבגינם כדאי לשקול קבלת הדרכת הורים און ליין:

• מגבלה או בעיה פיסית שמונעת מאחד מהצדדים להיפגש
• מחלה
• בידוד
• במידה ואחד מהצדדים נמצא באופן זמני במיקום מרוחק ולא רוצים לקטוע את תהליך הטיפול
• במידה ורוצים לעבוד עם מדריכה ספציפית, אך זאת מקבלת הורים באזור אחר בארץ
• רצון לחסוך בזמן התארגנות ובמאמץ הכרוך בהגעה

כדאי שתיקחו בחשבון את היתרונות והחסרונות שבסעיפים הבאים ושתתחשבו במצבים הנ"ל, ואם נראה לכם שהדרכת הורים און ליין היא אופציה רלוונטית וטובה עבורכם – חפשו אנשי מקצוע שעובדים באופן זה.

הדרכת הורים אונליין – 3 יתרונות שכדאי לקחת בחשבון

כמו כל שירות שניתן באופן דיגיטלי, גם להנחיית הורים דיגיטלית יש מספר יתרונות שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת שיטת הטיפול המתאימה לכם:

1. הדרכת הורים מרחוק היא נוחה יותר וחוסכת זמן ומאמץ הכרוכים בהתארגנות ובנסיעה אל המדריכה, או לחילופין חוסכת זמן ומאמץ למדריכה במידה ומדובר בהדרכת הורים בבית.

2. הדרכת הורים אונליין מתעלה על בעיות של מרחק, כך שניתן לערוך מפגשים גם אם אחד הצדדים חולה או חי זמנית במיקום אחר בישראל או אפילו בחו"ל.

3. הדרכת הורים מרחוק עשויה להיות זולה יותר עבור ההורים.

הדרכת הורים אונליין תמונה

הדרכת הורים אונליין – 3 חסרונות שחשוב לשקול

אמנם היא בהחלט טומנת בחובה מספר יתרונות בתור שיטת טיפול והדרכה מודרנית, אך להדרכת הורים באינטרנט יש גם מספר חסרונות שחשוב לשקול:

1. הדרכה הכוללת מפגש פיסי, כמו הדרכת הורים פרטנית והנחיית הורים קבוצתית, היא עדיין האופציה היעילה יותר מבחינה טיפולית. הקרבה, האינטימיות והתקשורת הבינאישית שמתאפשרות במפגש פיסי מאפשרות להורים להתחבר למדריכה ולספוג ממנה יותר תובנות והשראה. הדרכה פיסית היא עודנה בעלת פוטנציאל השפעה חיובי גדול יותר.

2. טכנולוגיה יכולה לאכזב ברגע האמת, והמכשיר או אחד מהאביזרים עשויים שלא לעבוד, וכך איכות ומשך ההדרכה ייפגעו או שלא יהיה ניתן לקיים אותה כלל במועד שנקבע מראש.

3. לא לכל האנשים יש אוריינטציה טכנולוגית מספקת בשביל לתפעל בהצלחה את התוכנה והחומרה הרלוונטיים להדרכה, ואם זהו המצב, כנראה שמומלץ להימנע מתקלות ולפנות להדרכת הורים פיסית.

מדריכת הורים מומלצת לצורך הדרכת הורים מרחוק

מדריכת הורים אונליין יכולה להיות כל מדריכת הורים באשר היא – הבחירה להעניק הדרכה מרחוק היא עניין אישי ובהתבסס על הרצון האישי שלה, ותו לא. משמעות הדבר היא שאין הבדל מבחינת ידע, השכלה, ניסיון והכשרה בין מדריכה שמעניקה הדרכות באופן המסורתי בלבד ומדריכה שמעניקה הדרכות גם או רק באמצעות האינטרנט.

כמובן שאם אתם מעדיפים הדרכה אונליין, יש לחפש מדריכות שמעניקות הדרכה באופן הזה. ברשימת המדריכות שלנו באתר המדריך הישראלי להדרכת הורים תמצאו מדריכות מצוינות מכל הסוגים, שמעניקות הדרכה בדרכים שונות, כולל הדרכת הורים אונליין.