הדרכת הורים - מחירים

רוצה לדעת כמה עולה הדרכת הורים בישראל?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים מחירים איור

כמה עולה הדרכת הורים?

בדומה לכל שירות באשר הוא ואשר ניתן בישראל או בעולם, אין מחיר אחד ויחיד להדרכת הורים, וישנם מספר פרמטרים, עליהם נעמוד בהמשך, שמשפיעים על העלות.

באופן כללי, הדרכת הורים פרטנית עולה לרוב בין 250 ₪ ל-450 ₪ לפגישה, ולפעמים אף יותר, בעוד הדרכת הורים קבוצתית תעלה במרבית המקרים בין 1,000 ₪ ל-2,500 ₪ לזוג הורים עבור הסדנא כולה, והחשבון מניב תוצאה של כ-100 ₪ למפגש בשיטה הזאת.

מהם הפרמטרים המשפיעים על עלות הדרכת הורים?

להנחיית הורים מחיר משתנה בהתאם למספר לא מועט של פרמטרים, ואלו המרכזיים שבהם:

הדרכה פרטנית או הדרכה קבוצתית – הדרכת הורים פרטנית עולה באופן הגיוני יותר מהדרכת הורים קבוצתית.

מדריכה מנוסה או מדריכה חדשה – ככל שלמדריכת הורים ניסיון רב יותר בהדרכה, כך סביר להניח שהיא תגבה סכום גבוה יותר עבור כל פגישה.

הדרכה בקליניקה או הדרכה בבית – הדרכת הורים ביתית עשויה לעלות יותר מאשר הדרכה במסגרת הקליניקה של המדריכה, וזאת בשל כך שהיא מצריכה מהמדריכה להגיע באופן פיסי לבית המשפחה, והדבר כרוך בזמן, במאמץ ובהוצאה כלכלית מצידה.

הדרכה עצמאית או הדרכה בקופת החולים – פנייה להדרכת הורים פרטנית או הדרכת הורים בבית תהיה כרוכה בעלות כספית גבוהה יותר מאשר הדרכה הניתנת בקופת החולים או בתיווך קופת החולים או חברת הביטוח.

שכבת גיל הילד – יכולים להיות הבדלים בעלויות בין הדרכת הורים לתינוקות, לילדים בגיל הרך ולמתבגרים.

המיקום בישראל – אנשי מקצוע נוטים לגבות יותר כשמדובר בהדרכה או בכל סוג של שירות או טיפול הנערכים במרכז הארץ בכלל ובגוש דן בפרט, ומחירים נמוכים יותר באזורים אחרים בישראל.

כיצד ניתן לקבל הנחיית הורים במחיר מוזל בישראל?

האפשרות הטובה ביותר היא לבחור בהדרכת הורים קבוצתית, שמאופיינת בעלות כלכלית נמוכה בהרבה מאשר הדרכת הורים פרטנית. מלבד זאת, האפשרויות העומדות בפניכם הן לפנות לחברת הביטוח ולקופת החולים, ולבדוק איתן, בהתאם לפוליסה ולתנאים שלכם, האם מגיעה לכם הדרכת הורים בהנחה במסגרת הקופה או דרך מדריכה עצמאית – שיש לה הסדר עם הקופה או החברה. במידה וכן, הקופה או החברה יסבירו לכם כיצד לפעול.

בין אם מדובר במדריכה שעובדת בקופת החולים או שהיא מדריכה עצמאית שיש לה הסדר עם קופת החולים או עם חברת הביטוח, חשוב לדעת שעשויים להיות לכך מספר חסרונות ניכרים:

• אם תעבדו עם מדריכה באופן זה, יכול להיות שלא תוכלו לבחור אותה בעצמכם, וכך ירדו סיכויי ההתאמה שלה אליכם.

• יכול להיות שהיא מתמחה בשכבת גיל אחרת משכבת הגיל אליה משתייך ילדכם. יכול להיות שהיא מתאימה יותר לטיפול בבעיות מסוג אחר, וזה בעייתי בפרט אם אתם זקוקים לכלים להתמודדות עם בעיה ספציפית, כמו למשל הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), תסמונת אספרגר או אוטיזם.

• זמן ההמתנה לקבלת ההדרכה בפועל עשוי להיות ארוך יותר מאשר פנייה עצמאית למדריכת הורים עצמאית.

הדרכת הורים מחירים תמונה

האם ניתן לקבל הדרכת הורים חינם?

באפשרותכם לבדוק האם תוכלו לקבל הדרכת הורים חינם במסגרת קופת החולים אליה אתם משתייכים או לחילופין דרך משרד הרווחה. כמובן שניתן להיעזר גם במידע המקצועי הקיים ברשת, בין אם זהו מידע כתוב או מצולם, על מנת לקבל ידע ומידע בכל הקשור להדרכת הורים.

כמובן שמידע זה לא יהיה מדויק ומותאם אישית למקרה שלכם, אך הוא כן יוכל לספק לכם נקודת התחלה טובה בתחום. מומלץ לא להתבסס רק על מידע זה, אלא להיעזר במדריכת הורים מקצועית, שתעניק לכם תובנות וכלים מותאמים אישית אליכם ותייעץ לכם ותלווה אתכם עד ליישומם המלא והמוצלח.

הדרכת הורים מחירים – סיכום

להדרכת הורים עלות משתנה בהתאם למגוון פרמטרים, כמו רמת הניסיון המקצועי של המדריכה ושיטת הטיפול. כמובן שגם לכמות הפגישות שלה תזדקקו על מנת שהטיפול יצליח תהיה השפעה על העלות הסופית של תהליך ההדרכה. ניתן לבדוק אפשרות לקבל הדרכת הורים מוזלת או הדרכת הורים בחינם דרך משרד הרווחה או לחילופין דרך קופת החולים ו/או חברת הביטוח שלכם. הנחיית הורים קבוצתית היא גם אופציה זולה יותר מאשר הדרכת הורים פרטנית.

בהחלט ניתן לקבוע שהדרכת הורים היא בגדר שירות חשוב מאוד לכל ההורים ושהיא יכולה להועיל לכל זוג הורים באשר הוא, ובפרט אם אין לו ניסיון בגידול ובחינוך ילדים קודמים. היא יכולה לחולל שינוי גדול בחייכם, בחיי המשפחה ובחיי התינוק, הילד או המתבגר שלכם. מסיבות אלו, הפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת המדריכה איתה תעבדו הוא מידת ההתאמה שלה אליכם, המקצועיות שלה והניסיון שהיא רכשה עם השנים.