הדרכת הורים לתינוקות

חיפשת מדריכת הורים מומלצת לתינוקות?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים לתינוקות איור

במה שונה הדרכת הורים לתינוקות מקריאת מידע באינטרנט?

כל הורה מוצף בשני דברים עיקריים: אתגרים הכרוכים בטיפול ובגידול של התינוק שלו, ועצות ומידע לגבי כיצד כדאי ומומלץ לו לעשות זאת. הורים מתמודדים עם אינספור קשיים ואתגרים, ואם מדובר בילד הראשון שלהם – ההתמודדות רבה ועוצמתית יותר מבחינה רגשית ופרקטית. מאידך, הם מקבלים עצות מהורים אחרים, ממידע ברשתות החברתיות, מספרים שקראו, מתוכן מגוון ברשת – ועוד. פעמים רבות תוכן אחד סותר תוכן אחר, וקשה לדעת מה כדאי לעשות.

הדרכת הורים לתינוקות תנחה את ההורים כיצד להתמודד בפועל עם קשיים ואתגרים כגון גמילה מחיתולים, הסדרת הרגלי שינה, שיפור התקשורת עם התינוק, גמילה מהנקה, הבנת וזיהוי המסרים והצרכים של התינוק – ועוד. ההדרכה יכולה להיערך בנוכחות אחד או שני ההורים, כאשר לרוב מומלץ שהיא תיערך בנוכחות שניהם, וזאת במטרה לתאם ביניהם את הגישה והפעולות בשטח ולשמור על אחדות ואחידות הורית.

אחד היתרונות המרכזיים של הדרכת הורים לפעוטות, ביחס לרכישת מידע כללי, היא שהיא מותאמת אישית לאורח החיים שלכם כהורים, לבעיות הספציפיות איתן אתם מתמודדים, לדפוסי ההתנהגות המסוימים של תינוקכם ולתכונות האישיות שלו ושלכם, כך שגם הפתרונות שתקבלו יהיו מדויקים ומותאמים אליכם.

באילו מקרים הנחיית הורים יכולה לעזור לפעוטות?

אתגרים שזורים בחיי ההורים מהרגע הראשון, ובפרט אם אין להם ניסיון קודם בהורות. להלן מספר מצבים בגינם כדאי לפנות לקבלת הדרכת הורים לתינוקות ממדריכת הורים מוסמכת:

• קשיי גמילה מחיתולים
• קשיי הירדמות או קשיי שינה בקרב התינוק
• קשיי גמילה מהנקה
• התפרצויות בכי בלתי-נשלטות
• קושי מתמשך להרגיע את התינוק
• קשיים בתקשורת ובהבנת המסרים והצרכים של התינוק

כל המצבים הללו הם לגיטימיים והם מתרחשים לעיתים קרובות מאוד בכל בית בישראל. אין הורה שלא מתמודד עם קשיים ואתגרים בגידול ילדיו, בין אם כשהם תינוקות או כשהם ילדים או מתבגרים. הדרכת הורים לפעוטות תעניק לכם תובנות חשובות ותעזור לכם לפתור בעיות בשטח, כך שתינוקכם יגדל באופן מיטבי ואתם תוכלו לחיות חיים מיטביים ביחד איתו.

כיצד מתנהלת הדרכת הורים לתינוקות – ולמה אפשר לצפות?

לאחר שזיהיתם שקיימת בעיה שמצריכה הדרכה ממוקדת, ופניתם למדריכת הורים לתינוקות, התהליך צפוי להתנהל על פי השלבים הבאים:

שיתוף ושיקוף – זהו השלב שבו אתם מספרים למדריכה מהם הקשיים והאתגרים איתם אתם מתמודדים ומהו השינוי שהייתם רוצים להשיג.

הערכת הקשיים – ביחד עם המדריכה תבצעו הערכה לבעיות הקיימות ותגדירו מטרות אותן הייתם רוצים להשיג באמצעות ההדרכה.

בניית תוכנית – המדריכה בונה תוכנית התערבות והדרכה, שתעניק לכם כלים פרקטיים להתמודדות עם הקשיים שתיארתם בהתחלה.

יישום התוכנית – בהמשך התהליך תעבדו על הקשיים שתוארו בהתאם לתוכנית שנבנתה, תקבלו ייעוץ וליווי מצד המדריכה ותרכשו כלים חשובים מאוד להתנהלות מול התינוק או התינוקת שלכם.

הדרכת הורים לתינוקות תמונה

הדרכת הורים לתינוקות – 4 שיטות אפשריות

קיימות מספר שיטות שונות שבאמצעותן ניתן להדריך הורים כיצד לשפר את ההורות שלהם ואת התקשורת שלהם עם תינוקם:

1. הדרכת הורים פרטנית לתינוקות – הנחיית הורים שנערכת באופן פרטני בקליניקה של המדריכה ובה נוטלים חלק רק היא ואחד או שני ההורים.

2. הדרכת הורים קבוצתית לתינוקות – הדרכה במסגרת קבוצתית, בה יכולים ההורים לקבל תובנות והשראה מהורים אחרים, להרגיש שהם לא היחידים שמתמודדים עם קשיים ולשאול שאלות ספציפיות את המדריכה.

3. הדרכת הורים אונליין לתינוקות – בעידן הנוכחי ניתן לערוך הדרכת הורים לפחות באופן חלקי גם אונליין. התהליך אפקטיבי יותר כאשר הוא נערך במציאות הפיסית, אך גם להדרכה מסוג זה יש תועלת ויתרונות.

4. הדרכת הורים בבית לתינוקות – התהליך כולו יכול להתבצע בבית המשפחה או רק חלקו, וזאת כאשר המדריכה רוצה לראות בעיניים שלה כיצד מתנהלים החיים בבית.

מדריכת הורים מומלצת עבור הדרכת הורים לתינוקות

מדריכות הורים הן נשות מקצוע כגון פסיכולוגיות קליניות, פסיכולוגיות חינוכיות, יועצות חינוכיות, עובדות סוציאליות ומטפלות רגשיות, או נשים שלמדו לכל הפחות תואר ראשון בעולמות החינוך והטיפול, שלמדו בנוסף לכך גם הדרכת הורים לגיל הרך. ישנן מדריכות בלי רקע אקדמי או מקצועי רלוונטי, שלמדו במסלול שתנאי הקבלה אליו הם גמישים ולא מצריכים תואר אקדמי.

רשימת המטפלות של המדריך הישראלי להדרכת הורים כוללת רק נשות מקצוע בעלות השכלה רלוונטית וניסיון מקצועי רב. אתם מוזמנים לבדוק אותה ולבחור במדריכת הורים שנראית לכם כמתאימה ביותר עבורכם ועבור התינוק או התינוקת שלכם.