הדרכת הורים בבית

חיפשת מדריכת הורים מומלצת המציעה הדרכת הורים בבית?
הגעת למקום הנכון.

הדרכת הורים בבית איור

מה ההבדל בין הדרכת הורים בבית ובקליניקה?

הדרכת הורים בבית דומה עד זהה להדרכת הורים בקליניקה, ומרבית המדריכות מעניקות טיפול בשתי השיטות. למעשה, פעמים רבות חלק מההדרכה מתבצעת בקליניקה וחלקה בבית המשפחה עצמה. הדרכת הורים בבית רלוונטית לכל שכבות הגיל, בין אם מדובר בהדרכת הורים לתינוקות, לילדים בגיל הרך, לילדים בוגרים יותר או למתבגרים.

כאשר המדריכה מגיעה באופן אישי לבית, היא יכולה להתרשם במו-עיניה מדרכי ההתנהלות של הילד בסביבה הטבעית שלו, ולבחון את האינטראקציה והתקשורת בינו לבין ההורים. המידע שהיא מקבלת הוא ישיר, ואינו כולל תיווך של ההורים, כך שהוא עשוי להיות מדויק יותר. זהו יתרון משמעותי של הדרכה הורית ביתית.

מלבד האפשרות לקבל מידע ישיר ונטול-תיווכים, משמע מידע מדויק ונאמן יותר למציאות, גם הטיפול עצמו יכול להיות מדויק יותר כשהוא מתבצע בסביבה הביתית. הסיבה לכך היא שהמדריכה יכולה להתאים את הכלים שהיא נותנת להורים ואת הטיפול כולו לסביבה שבה המשפחה חיה. באופן זה, תוכנית העבודה וההתערבות שמהווה את מרבית ההדרכה מותאמת אישית להורים ולילד, והתוצאות יכולות להיות טובות יותר.

אילו הורים מעדיפים לקבל הדרכה בבית?

באופן כללי מדובר בעניין של העדפה אישית שלכם. אם אתם מעדיפים הדרכה הורית שתתבצע ברובה או כולה בבית שלכם, כל שעליכם לעשות הוא לחפש מדריכת הורים בבית. מדריכות רבות אכן עובדות בשיטת ההדרכה הזאת, כך שלא תהיה לכם בעיה למצוא מדריכה מתאימה.

אם אתם מתקשים להגיע לקליניקה בשל בעיה פיסית מסוימת, אם אין לכם זמן להגיע או שאתם מעדיפים לחסוך זמן ומאמץ התארגנות והגעה – הדרכת הורים ביתית היא אופציה נהדרת.

הדרכת הורים בבית – יתרונות חשובים

להדרכת הורים במסגרת הביתית יש מספר יתרונות חשובים, כאלו שהופכים אותה לפופולארית ונפוצה בשימוש בתחום:

• המדריכה יכולה לראות ולחוות את האינטראקציה בין ההורה לילד באופן ברור ומדויק ונאמן יותר למציאות, כולל אפשרות לחזות בויכוחים ובקונפליקטים בעודם מתרחשים בזמן אמת.

• המדריכה יכולה לראות כיצד ההורים מתנהלים ומתנהגים בבית וכיצד הילד או המתבגר מתנהל ומתנהג בעצמו, ולהתרשם מהתגובות שלהם בדיוק כמו שהן.

• המדריכה יכולה להתייעץ בנוסף להורים גם עם בני משפחה אחרים שחיים בבית, כמו אחים ואחיות, ולספוג מידע, פרספקטיבות ותובנות גם מהם.

• ההורים נמצאים בסביבה הנוחה והטבעית שלהם ומרגישים בנוח יותר במהלך ההדרכה. לחלק מההורים זהו בהחלט יתרון מובהק.

הדרכת הורים בבית תמונה

5 השלבים המרכזיים בתהליך של הדרכת הורים בבית

הדרכת הורים שנערכת בבית כוללת מספר שלבים הדומים מאוד להדרכת הורים שנערכת בקליניקה, בתוספת הנדבך הביתי:

1. איסוף מידע מהנעשה בבית – המדריכה סופגת מידע רב ומדויק מדפוסי ההתנהלות של דיירי הבית, ובפרט של ההורים והילד שבו עסקינן.

2. שיקוף ושיתוף מצד הגורמים – ההורים מספרים למדריכה על הבעיות שאיתם הם מתמודדים או האתגרים והקשיים שאיתם מתמודד הילד. במידה ומדובר בילד בוגר דיו, וודאי שהוא בעצמו יוכל לשתף ממה שעובר עליו.

3. הערכת מצב והגדרת יעדים – המדריכה עורכת ביחד עם ההורים הערכת מצב מבחינת אילו בעיות קיימות ומה עוצמתן ומגדירה ביחד איתם מטרות לתהליך הטיפול.

4. בניית תוכנית התערבות – המדריכה בונה תוכנית עבודה מפורטת להחלת שינוי משמעותי במצב ופתרון הבעיות הקיימות.

5. יישום התוכנית במסגרת הביתית – המדריכה מעניקה להורים כלים מעשיים שאותם הם יוכלו ליישם בבית ובתוך מערכת היחסים שלהם עם ילדם, תוך כדי מתן ליווי וביצוע מעקב עד להצלחה.

מדריכת הורים מומלצת לצורך הדרכה הורית בבית

מדריכת הורים יכולה להנחות ולהדריך בבית ויכולה להנחות ולהדריך בקליניקה או לשלב את שתי השיטות במסגרת התהליך. כל מדריכת הורים יכולה לפעול באופן זה, ואין הבדל בין הכשרתן של מדריכות הורים שמגיעות הביתה ואלו שלא.

באופן כללי, מדריכות הורים הן לרוב נשות מקצוע בעלות ידע אקדמי, הכשרה מעשית וניסיון פרקטי בעולמות הפסיכולוגיה, הטיפול, החינוך ו/או ההדרכה, שהשלימו בנוסף גם לימודי הדרכת הורים. ברשימה המדריכות שלנו תמצאו מדריכות נפלאות, שבחרנו עבורכם אחת-אחת, והן יוכלו להעניק לכם שירות מצוין. אתם מוזמנים לבחון את הרשימה ולבחור באשת המקצוע המושלמת עבורכם.